uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Iulie 11, 2007

ca să fie

Filed under: intro — miculftiriadi @ 11:03 am

Am mare încredere în ideea de blog. Nu şi-n realizarea propriu-zisă a unuia. E ca şi cu scriitorii. Prietenia literară nu ţine.

Mai nou dau de tot soiul de proiecte, încremenite în orgolii, care mă fac să zâmbesc. Scriitorul pare hotărât să-şi facă dreptate, să ia editurile de ciuf şi să arate lumii ce şi cum. Iarăşi mă-ntreb, de ce a aşteptat atât?

Şi, da, am zâmbit când am citit în Bellettrixxx următoarele:

„Time to say goodbye si revistei Pana mea. Nu mai pot recomanda o revista care, la randul ei, recomanda spre lectura anchete despre viata si piata revistelor de cultura. Anchete conduse de Daniel Cristea-Enache. Ati imbatranit deja, mai copii! Va dovediti preocupati si aplecati peste intrebarile lumii. Va descurcati, cum ar veni…”

Ce bucurie! Mai curând recunoşteau fetele că nu prea aveau ce să spună(muşcaseră strâmb şi degeaba), că vorb-aia, mai bine faci mişto pe neve decât să stai puţin pe tuşă, că e mai rezonabil să intri în joc cu regulile învăţate. Am spus că nu dau replică, dar nu mă pot abţine. Blogurile, oricât le-aş simpatiza, nu valorează cât o revistă tipărită. Din prea multe puncte de vedere. Iar o discuţie despre realitatea publicaţiilor literare e mai mult decât interesantă. Poate face subiectul unui curs separat, fie şi de liceu, că tot e mare aglomeraţie pe-acolo. Poate că-n viitor şi blogurile ajung prin manuale, dar până atunci, să ne punem ochelarii când nu vedem la distanţă. (las la o parte altă răutate gratuită a numitului blog, cu linkul intitulat noua literatură).

Dar nu despre bellettrixxx este vorba aici. Nici nu mă interesează înjurăturile anonime şi neacoperite (veţi afla curând şi de ce). Acesta este un blog de proiecte literare, nu de vorbe, miştocăreli şi bârfuliţe. Nu mă mai prind nici războaiele editoriale. Acolo e vorba despre bani şi-atât. Acesta este un blog care ţine loc de editură şi de studio de înregistrări(prefer înregistrările şi fotografiile făcute de mine), în care, dacă vreau (şi numai cum vreau, vin ediţiile pirat!) îmi pun biblioteca, îmi spun povestea şi mă scot. Atât.

2 comentarii »

  1. […] Un Cristian zice despre blogul lui proaspat: „Acesta este un blog care tine loc de editura si de studio de inregistrari (prefer inregistrarile si fotografiile facute de mine), in care, daca vreau (si numai cum vreau, vin editiile pirat!) imi pun biblioteca, imi spun povestea si ma scot. Atat.” Foarte clar si explicit. El mai vrea si o comunitate de bloguri (daca am inteles bine) din care deocamdata vad ca mai face parte si Oana Catalina Ninu (acum la mine in dreapta, la Scriitori romani pe net). Explore posts in the same categories: de pe bloguri […]

    Pingback de Da’ ce v-a apucat? « Terorism de cititoare — Iulie 13, 2007 @ 8:58 am | Răspunde

  2. As fi putut spune si: post de radio, tv, buletin de stiri literare si nu numai. Dar asta ar insemna prea mult. Pur si simplu e un blog prin care pot sa fac ce vreau. Daca as fi fost angajatul unei edituri/publicatii de marca, treaba asta se facea pe bani. Asa, se face ca sa fie bine facuta.
    Bloggame e un proiect de bloguri. Ca sa vada si cei de prin organizatiile „fundamentale” ce usor se pot promova niste scriitori.
    Cum urmeaza un blog al Angelei Marinescu (al carei agent literar mi-a dorit sa fiu), ma gandesc ca trebuie sa fie un proiect reprezentativ. Personalizat si de impact. Pentru autorii implicati si ideea de proiect.

    Comentariu de miculftiriadi — Iulie 13, 2007 @ 11:07 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

