uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Septembrie 4, 2007

la 19

Filed under: diverse — miculftiriadi @ 7:24 am

atlantic-070.jpg

La porţile TVR, de la 19. Cu o carte în mână. Sau cu un televizor din cărţi. Cu tricouri inscripţionate. Îmbrăcaţi în hârtie sau cu cărţi legate de mâini. Fiecare cum poate.

Am înţeles că în acest moment se deplasează spre capitală un convoi impresionant cu patru dubiţe pline cu cărţi date la casat. Umblă vorba că destinaţia acestora este locul protestului. Mii de cărţi vor să ia parte la acest miting, deşi aproape toate sunt scoase din beciurile bibliotecilor şi n-au apucat în viaţa lor să vadă una de-a lor la televizor. Să ne-aşteptăm la o revoltă spontană din partea vietăţilor de hârtie? Din declaraţii neoficiale, multe sunt dispuse să-şi doneze paginile pentru o „furtună cu foi”. Televiziunile deja au anunţat buletine de ştiri din trei în trei minute, reporterii speciali au fost instruiţi, familiarizaţi în timp record cu noţiunea de carte. Se aşteaptă o intervenţie brutală din partea forţelor de ordine. Nouăzeci de unităţi de pompieri au fost mobilizate, regizând o ploaie care să oprească protestatarii.

Se pare că fiecare locuitor al Bucureştiului va merge astăzi pe stradă cu o carte în mână. Direcţiunea instituţiei spune că nu e decât o manevră pentru ca oraşul să intre în cartea recordurilor nescrise cu: cel mai mare număr par de „mânutori de carte” de pe străzi. De unde ştiu că va fi par? Poliţia, mi se şopteşte. Mda, cei care, din diverse motive, au uitat, îşi pot procura câte un exemplar piratat la fiecare semafor. Şoferii de autobuz şi vatmanii vă vor împărţi afişe, taximetriştii vă vor da restul în abonamente la BCU, iar gardienii publici au zi de lectură. Tot oraşul foieşte. Încă se aşteaptă un comunicat oficial. Asociaţiile bibliotecarilor nu au putut fi contactate, iar un patron al recentului cimitir privat de carte îşi freacă deja mâinile de bucurie.Vom reveni cu imagini.

 Deşi am ajuns cu ceva întârziere (spre ruşinea mea, nu ştiam care e poarta cu pricina), am zăbovit puţin. Cum negocierile cu jandarmii din maşina de „intervenţie” au eşuat, am ratat momentul de a filma lângă duba lor un cadru. Oricum, am revăzut ceva prieteni, am identificat-o pe Luciat (sunt foarte sigur) şi am pregătit două minute  pentru voi:

Ce să spun? Blogurile şi-au făcut simţită prezenţa. Poate vor începe să facă şi concurenţă televiziunii tradiţionale. Oricum, felicitări iniţiatorilor. Aş mai fi avut un filmuleţ cu un martor neutru al evenimentului (maidanezul care a reuşit să se ascundă sub duba jandarmeriei), dar, după ce-a trecut de  barieră, l-am pierdut din vedere. Poate data viitoare.

1 comentariu »

  1. […] , Miruna Vlada , somnoros , florinu, Marian Coman, ecostin, feedledeedee, bogdan , danieldemarin , un cristian (super, super funny!), Jen si-or mai […]

    Pingback de Lectura de protest miine la 7 la TVR | Terorism de cititoare — Septembrie 4, 2007 @ 11:51 am | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

