uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Aprilie 4, 2008

Cosmin Perţa

Filed under: chestionar nr.1,Cosmin Perţa — miculftiriadi @ 5:29 am

Ridicat de Ia Însuşi

      concept editorial underground

Baza de date- Autori

I. Fişa individuală

Nume: Perţa

Prenume: Cosmin

Pseudonim(e) literar(e):

Data şi locul naşterii: Vişeu de Sus, Maramureş, 05.12.1982 (noapte albastră de iarnă, ora 04.29, la parterul spitalului cântece de lăutari)

E-mail: zorovavel@yahoo.com

Blog/ site personal: perta.cuvantul.ro

Cărţi publicate(titlu, an, editura, tiraj- când e cazul):

Zorovavel, editura Grinta, Cluj, 2002;

Santinela de lut, editura Vinea, Bucureşti, 2006;

Întâmplări la marginea lumii, editura Cartea Românească, Bucureşti, 2007;

Cântec pentru maria, editura Vinea, 2007

şi… urmează…

Premii obţinute: multe premii la concursuri mici din ţară pentru calupuri de poezele în tinereţe, nici un premiu naţional, important.

Colaborări: Tribuna, Convorbiri Literare, Vatra, Familia, Poesis, Arca, Nord Literar, Steaua,  Ca şi Cum, Mişcarea Literară, Feed Back, VersuS/M şi multe altele, le-am uitat, pe ici şi colo…

Cenacluri frecventate: Echinox, Cluj

Lecturi în cenacluri, cluburi…: Club A, USR – Filiala Cluj, Echinox – Cluj, Euridice – Bucureşti, USR -Bucureşti, Prometheus – Bucureşti

Debut revuistic: Convorbiri literare, 2000 (3 poeme de clasa a XII-a)

Debut în cenaclu: USR Cluj, 2000 (15 poeme de clasa a X-a)

Debut on-line(reviste literare on-line): Egophobia, 2004

Debut sonor (înregistrari Radio cu lecturi, casete audio difuzate public, audiobook): Radio Cluj, 2001

Debut underground: zorovavel e clar underground, dar nici santinela şi cântec pentru maria nu sunt departe

Debut în volum: zorovavel, 2002, editura grinta, Cluj (400 de volume puse în braţe) 

II. Topuri(1-10) (mă abţin de la topuri, greşesc întotdeauna şi niciodată nu am fost constant)

III. O…

 – întrebare pentru scriitorul preferat

cum face ciorba de burtă?

 -idee pentru o „viaţă” literară „mai bună”

popularizarea ficţiunii pure în favoarea ficţiunii sociale şi politice

-problema cu(pe) care s-a confruntat(a observat-o) de când a „intrat” în literatură

bisericuţele şi mâncătoria

IV. Întrebări cu răspuns opţional:

 1. Ce ţi se pare „în regulă” în lit. română actuală?

talentul

 2.Ce ţi se pare „în neregulă”?(ce te intrigă/nemulţumeşte/”atacă”)

răutatea şi micimea acţiunilor şi a personajelor

 3. Ai vrea să trăieşti din scris?(daca da, cum vezi posibil acest lucru)

da. prin multă muncă şi indiferenţă

 4. Cum „cuantifici” performanţa în literatură?(premii, nr. de cititori, statut literar…)

prin sacrificiu pentru literatură, număr de volume şi calitate

 5. Ai un model de performanţă?

multe, amestecate (de la Cehov, Dostoievski şi Harms la Bulgakov, până la fraţii Strugaţki sau Venedikt Erofeev, ca să mă limitez doar la spaţiul rusesc)

 6.Ce ar trebui să includă un management literar performant?

nu mă pricep, cred că promovare agresivă, reclamă, investiţie şi prin toate acestea recunoaştere

V. 1. Un autoportret (în cuvinte)

 Am coborât din nord şi am adus odată cu mine

grajdul bunicilor mei în care cinci vaci,

trei tauri şi patru junici sălăşluiau iarnă de iarnă

aşteptând primăvara cu aceeaşi înfrigurare ca noi

în căsuţa lipită de grajd

în care stăteam doar eu cu bunicul şi cu bunica

într-un spaţiu strâmt potrivit nevoilor noastre. 

.

Bunicul meu a trait cu mult înainte să apuc să-i mulţumesc,

bunica mea mai trăieşte şi azi, în aceeaşi singurătate,

doar eu, doar eu

mă mai clatin pe străzi ca o vietate în plină forţă

în oraşul acesta pe care refuz să-l cunosc

şi obiceiurile oamenilor îmi par lungi

şi o puternică neplăcere mi se întrezăreşte

pe faţă. 

2. Un portret al generaţiei(unde şi cu cine te-ai încadra)

nu vad nici un portret, e prea devreme. (mă văd scos de peste tot aşa că bănuiesc că m-aş încadra oriunde) 

VI. 1.Ce-mi doresc/propun eu ca scriitor?

răbdare şi performanţă

     2. Ce-ţi doresc eu ţie, cititorule? Ce nu ţi-aş dori(vreodată)?

iţi doresc linişte şi răbdare

nu ţi-aş dori suficienţă şi prejudecăţi

1 comentariu »

  1. cum se face ca numarul vacilor, taurilor si mai ales junicilor ramane constant „iarna de iarna” ?

    Comentariu de caracatita — Aprilie 6, 2008 @ 1:04 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

