uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Iulie 24, 2008

Ioan Es. Pop

Filed under: Autori,camera literară video,Ioan Es. Pop — miculftiriadi @ 8:48 pm

A fost una din zilele alea frumoase din viaţă.

După două nopţi de nesomn, nu pot adormi. Mi-am adus evident aminte de întâmplarea de acum 7 ani, când Ioan Es. Pop, invitat la Biblioteca de poezie pentru un recital şi o audiţie sonoră, mi-a cerut reportofonul acasă. Peste câteva zile, aducându-mi caseta care avea să fie difuzată în program (într-o miercuri) mi-a spus: „nu ştiu ce-a ieşit, a trebuit să beau ca s-o duc până la capăt. A fost o experienţă inuman de plăcută”. Mi-am notat, pentru că era vremea când îmi tremura mâna când dădeau noroc cu un scriitor şi mi se părea că e cel mai important lucru din viaţa mea să-i pot cunoaşte pe cei mai mari.  Nu ştiu ce s-a ales de casetă, nu păstrez „documente” şi nu mă interesează „întâietăţile”. Întâlnirea cu autorul e mult mai vie, mai adevărată şi mai puţin oficioasă. De două zile stăteam pe ghimpi, cu „întăritoare” la purtător şi frica de a nu face vreo prostie. Nu ştiu ce-a ieşit, s-a sărit binişor de 180 de întrebări (chiar şi fără aportul aşa-ziselor bloguri culturale, care contează doar prin topuri de ele ştiute şi cu autori de ei cunoscuţi). Astăzi scriitorii mi-au arătat realitatea. Literatura română adevărată e doar a lor. Publicul e o iluzie, tot autorii au venit să stea de vorbă cu Ioan Es. Pop. Ceea ce pare puţin pentru statisticienii noilor „suporturi”, dar e un lucru atât de mare pentru cei care înţeleg că astfel de întâlniri sunt rare precum amintirile din copilărie. La nicio vârstă n-aş fi putut rata o întâlnire cu Ioan Es. Pop.

Iată câteva „filmuleţe”. E o variantă neoficială, cu „micuţul canon”.

Galerie foto pe www.observatorcultural.ro

Prima parte miercurea viitoare în revistă.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

