uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Ianuarie 13, 2009

Cine-şi va cere scuze?

Filed under: 1 — miculftiriadi @ 11:58 am

Am încercat să obţin informaţii de la editura Platytera. telefonul sună. Nu e nimeni prin preajmă. Un element surpriză intervine în nominalizările din acest an. Nu am insistat pe el, să nu se tot zică faptul că atac celebra editură Vinea. Dar, paşii materialului m-au dus la Daniel D. Marin, care a descoperit, ce credeţi? Că volumul pe care Florin Caragiu l-a editat în 2003 şi care nu reprezintă, zice autorul, un debut, e trecut pe blogul personal. Adică nu e în CV-ul de concurs (a existat aşa ceva?), dar e trecut pe blog? Să fim serioşi. Iată aici falsul evident. Se spune că autorul a fost creditat în baza premiului pentru debut obţinut la Galele Ion Vinea. Cine l-a înscris atunci? Editura? Dacă da, să dea nişte explicaţii, nu credeţi? Nu mie, că sînt sătul de atîtea explicaţii, mizerii şi prosteli în faţă. În mod normal, cu aceste două „probleme” (neincluderea lui Vlad Moldovan şi falsul debut), nominalizările ar trebui refăcute. Dar, repet, e treaba organizatorilor să decidă. În ce mă priveşte sînt profund dezgustat de culisele acestor evenimente naţionale. Din materialul de mîine, veţi vedea şi alte, prea numeroase abureli. Păcat că se ajunge la astfel de „încurcături” şi păcat că, spre exemplu, o carte cum e aceea a Svetlanei Cârstean, o carte  foarte bună, are parte de o conjunctură nefericită şi plină de praf în ochi. Nu suspectez aranjamente (actanţii mi-au dovedit că nu pot face aşa ceva), dar încep să-mi pierd răbdarea de cînd îmi pierd timpul cu lucruri atît de uşor demontabile şi atît de străine literaturii.

Am scos fotografia pentru că Florin Caragiu îmi scrie că „nu ti-am permis vreodata si nu iti dau voie in mod hotarat sa preiei ceva de pe situl meu fara acordul meu. Te rog frumos sa stergi imediat imaginile de pe site, poti da link si e suficient, nu voi schimba nimica de acolo, te asigur.” În altă ordine de idei, cartea a fost „scrisă pentru pomnirea zilei mortii cuiva si a fost dat de pomana la oameni fara tangenta cu literatura.” Am preluat, ce să fac? E prea amuzant. Cum adică a fost dată la oameni fără tangenţă cu literatura? La mine de ce n-a ajuns? Eu n-am tangenţă cu literatura! Cine stabileşte chestia asta cu „tangenţa”? Acum, pe bune, explicaţia e ridicolă. Eu nu zic tot ce cred, dar citiţi mîine în Observator lucruri incredibile. Şi, domnule autor, eu nu vă acuz, eu constat. Dacă era să vă acuz, provocam un scandal. Aşa, m-am axat pe alte aspecte. „Falsul” dumneavoastră a venit suplimentar. Ceea ce-mi scrieţi e de apreciat ca faptă, dar nu face decît să-mi dea dreptate. Sînteţi atît de drastic cu preluările de pe blog şi nu aveţi, ca director de editură, conştiinţa că faceţi un fals? Îmi cereţi să nu preiau o imagine care dovedeşte ceva şi dumneavoastră v-ascundeţi în spatele unei poveşti cu cărţi de pomană. Să vă spun ceva simplu. Din 1998 scot carneţele de poezie şi le dau pe degeaba. Se cheamă că e pomană?

1 comentariu »

  1. […] ma gindesc si la premiul “Eminescu” pt debut in poezie imi vine sa ROFL. E scandal. Un nominalizat mai publicase, mai demult, o carte “scrisa pentru pomenirea zilei mortii cuiva si […]

    Pingback de Cultura versus showbiz | Terorism de cititoare — Ianuarie 15, 2009 @ 1:08 pm | Răspunde


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

