uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Ianuarie 20, 2009

O greşeală

Filed under: 1 — miculftiriadi @ 9:59 am

Luat cu ancheta şi concentrîndu-mă pe alte aspecte ale problemei, am uitat (mea culpa) de volumul de debut al Danei Catonaiepurele de martie (Leda, Grupul Editorial Corint), volum cîştigător al concursului de debut literar UNICREDIT. Iată o greşeală, într-adevăr. Nu contează că nu mi-a „amintit-o” cineva, contează că a fost făcută.

Am găsit un comentariu despre faptul că oamenii s-ar certa despre cine ia un premiu de poezie. Nu, e o greşeală fundamentală. Nu e o discuţie despre cine ia, ci cum se ia/acordă un astfel de premiu, cine îl legitimează şi cîţi sînt în barca lui. Dacă selecţia e compromisă, dacă neregulile evidente sînt pasate într-o bîrfă sau neglijate de cei care se cred formatori de opinie (măcar jurnalistică), atunci chiar ne-am procopsit. Poate că aceste mici amănunte nu sînt fundamentale, dar asta nu înseamnă că trebuie să ne prefacem că nu există. În loc să persiste în a lăuda un concurs prost organizat, cu pretenţii şi brand, dl Komartin ar face mai bine să caute cărţile care lipsesc (nu am zis că lipsesc misterios) de pe masa juriului (cum s-a văzut, fără putere). Pentru că, iată, nu doar debutul lui Vlad Moldovan a fost ignorat, dar şi debutul destul de mediatizat (a existat şi acolo un concurs de debut, comunicatele au circulat cam peste tot) al Danei Catona. Să rămînem la argumente şi la date concrete şi să lăsăm micile pasiuni deoparte.

Altfel, sigur că acest moment nu e comparabil cu adevărata bombă: netitularizarea lui Nicolae Manolescu la Academie. Dacă s-a ajuns la asemenea „refuzuri”, e greu să mai comentezi. O Academie care, dacă aş fi rău, aş spune că l-a şi premiat pe dl Komartin. Ce credit să mai acordăm acestor instituţii, că la premii ne-am lămurit? Dar să lăsăm poezia, e prea puţin importantă în faţa unei realităţi aşa de mizerabile.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

