uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Februarie 5, 2009

Revelaţia anului 2008

Filed under: 1 — miculftiriadi @ 11:38 pm

audrey Cam tîrziu, dar ce mai contează. Nu văzusem decît „How to Steal a Million” la cinematograful Tineretului, una dintre cele trei hale de proiecţie din Buzău (practic erau patru, dar la gară mi-au trecut printre picioare şobolanii şi-am evitat să mai merg). Nu-mi aduceam aminte nimic, abia după cam 10 minute mi-am dat seama că-l ştiam.

În 2008 am avut integrală de filme Audrey Hepburn. Noroc cu netul, altfel cine ştie cînd apucam să văd „Charade”, „War and Peace”, „The Nun’s story”, „Love in the afternoon”, „Sabrina” sau pur şi simplu minunatul „Roman Holiday” (Breakfast-ul îl găsisem din 2006). Nu mă refer la stil, rafinament, chestiile clasice care se spun despre una dintre figurile emblemă ale cinematografiei (poate Marylin Monroe s-o devanseze în „nu ştiu ce”-ul pe care-l aduce). E o stare de linişte. Doar „Paris – When it Sizzles” m-a lăsat rece. Altfel, simţi că i se potriveşte rolul, de parcă n-ar face un rol. Sigur că nu ştiu aproape nimic despre viaţa reală, nu cea pe care pelicula o face să pară atît de vie. Dar nici nu contează. Oricum, nu-nţeleg în ruptul capului de ce astfel de actori şi de filme nu intră în circuitul învăţămîntului. Adică nu ştiu cît m-a ajutat chimia în liceu (c-o profă care se lăuda c-a făcut armata!!!), dar ştiu sigur că „Vacanţă la Roma” ar fi fost o revelaţie. Pierdere de vreme cu dobitoci instituţionalizaţi şi amînarea adevăratelor întîlniri. De ce spun asta? Pentru că mă uit la data morţii actriţei: 20 ianuarie 1993. Am găsit-o într-un caiet de liceu: „Chimista a dat-o cu capul de tablă pe Magda”. Nu ştiuse lecţia, săraca. L-am sunat pe Tase, şi-aduce aminte, mai puţin data. Era ziua cînd Clinton depunea jurămîntul. Ei bine, contemporani fiind cu aceşti oameni, noi învăţam după metodele unor profesori imbecili. Pot spune atunci că am fost contemporan cu Audrey Hepburn? Teoretic da, practic nimeni nu m-a învăţat ca da.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

