uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Martie 9, 2009

Spune-mi cât citeşti, ca să-ţi spun cât de prost eşti!

Filed under: 1 — miculftiriadi @ 2:57 am

Neli.  36 de ani. A predat română prin mai multe licee, până i s-a luat. De fapt, se combinase cu un elev şi devenise ăsta gelos după ce a absolvit. Moare după cărţi. Îşi dă toţi banii din meditaţii (se câştigă bine) pe ediţiile cartonate. Ar vrea să-l cunoască pe Dan Sociu, dar nu ştie ce să-i spună dacă s-ar întâlni. Colecţionează autografe. Are câteva rarităţi. Scrie un roman, dar nu-l arată la nimeni. Citeşte cam 2h/zi, 4 zile/săptămână. Acum ceva vreme îşi făcuse şi un plan de lectură. Era perioada când mai spera să dea la un master. Zice că oricum criza nu i-a afectat „porţia de lectură”. Şi, pentru că nu are alt talent decât cititul, nu crede că artiştii care citesc mai rar ar avea o problemă.Are doi amici, saxofonişti, care n-au mai citit o carte de aproape doi ani dar cântă dumnezeieşte…

Deea. Corporatistă. Nu-şi dă vârsta, are cam 31. „Citeam mult în liceu, la facultate, după care m-am lăsat”. Acum e cu drumurile. Preferă un week-end în Poiană decât o după-amiază cu cartea-n braţe. „Păi la 70 de ani o să am  vreme să citesc”. Câştigă bine, îşi schimbă partenerul cam la un an (exclus concurenţa de la job), preferă oamenii creativi, activi, cu simţul umorului. „Ai mei au fost şoareci de bibliotecă, m-au învăţat multe. Dar abia după ce m-am angajat eu au scăpat de datorii”. Ultima carte citită? Nu-i vine-n minte. „Nu vrei să vorbim despre filme? Durează maxim 2 h şi ai mai mult decât o carte. Am văzut ăsta, The Reader. Făinuţ. La ce tre să mai citesc şi cartea? Am prins ideea.”

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

