uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Martie 16, 2009

Iulian Băicuş, ai apărut într-o ediţie piratată şi nu ştim noi?

Filed under: 1 — miculftiriadi @ 11:14 am
Mesaj postat de onor Iulian Băicuş pe site-ul Observatorului cultural. Domnul Iulian Băicuş iulian-baicus-cu-panavorbeşte despre un articol solicitat de revista „pana mea” pe subiectul Cenaclul Litere, articol care nu a intrat în suplimentul Observatorului cultural pe simplul motiv că autorul şi l-a publicat pe propriul blog (am spus-o mai jos, într-un alt post). Oricum, graba domnului Băicuş de a-şi pune „marfa” pe blog, recunosc, m-a scutit de multe explicaţii. Prin urmare, nu numai că Iulian Băicuş acuză aiurea, dar, se vede treaba, îşi vede articolul publicat. Unde, domnule Băicuş? Că e „publicat” doar pe blogul dumneavoastră. Sau trebuie să facem un onorariu special pentru acest articol publicat de Observator în visele dumnevoastră? Sau… văleu, onor Băicuş poate vrea să ne spună altceva. Există o ediţie piratată a revistei (într-un singur exemplar?) despre care noi nu ştim şi care circulă subteran? Aici ar trebui să-i mulţimim pentru „pista” spre care arată (cine ştie cîţi se vor îmbogăţi prin această mîrşavă acţiune de piraterie…), doar că trebuie să ne arate şi nouă acea ediţie. Altfel, am putea spune că nu există. Şi, din păcate, e scris negru pe alb aici că…
Protest
Iulian Baicus, Luni, 16 Martie 2009, 09:58
„Nu stiu cum v-ati permis sa publicati un articol scris de mine despre cenaclul Litere fara ca macar sa-mi fi cerut acordul. Oamenii din anturajul dvs., recte Un Cristian, George Ardeleanu, Paul Cernat si nevasta sa au dus o campanie de denigrare fara precedent si dvs. senina publicati acel articol fara nicio problema”.

Amuzantă situaţie, doar că n-am ce face şi reintru pe blogul minune… ce-mi văd ochii? O minunăţie de text:

„Am protestat în mod oficial, trimiţîndu-i un mesaj doamnei Carmen Muşat, împotriva publicării abuzive a unui articol foarte vechi, despre Cenaclul Litere, pe care un individ fără scrupule mi l-a cerut pentru revista pana mea, şi la care eu am renunţat de atunci. Acum tipul l-a inserat, fără acordul meu, în paginile unui supliment al Observatorului cultural, revista la care lucrează alţi indivizi fără niciun pic de caracter, pe care nu-i salut şi nici nu-i voi saluta vreodată în viaţa mea, în afară de situaţii de urgenţă, şi pe care nu dau nici doi bani. Încă mă gîndesc dacă îi voi acţiona în instanţă pentru lăturile pe care mi le-au trimis pe email sau pe care le-au scris pe bloguri, probabil că asta este singura soluţie posibilă, deşi ar însemna să le dau prea mare atenţie unor nulităţi profesionale.”

Acum, sincer, nulităţi profesionale or mai fi pe lume, dar proşti…


prostie3

Apropo, mi-am sunat avocatul. E încântat de subiect. Ba, chiar mi s-a recomandat să-l acţionez eu în instanţă pe acest individ pentru calomnie. Există toate datele, cu aceste mesaje „oficiale”. Pot ieşi bani de-aici. Mai ales universitari. Mă tem că trebuie să-şi vândă oamenii revistele fictive (cine ştie pe unde publică şi poate nu ţineau să se afle chestiile astea). Oricum, după istoria asta nu ştiu ce să mai zic. Un amic mă trage de mânecă, cu subînţeles: „Ştii cine a scris Istoria lui Manolescu?” Nu ştiu, zău, ce-or învăţa studenţii pe la unele cursuri…

Între timp, de pe blogul lui Băicuş a dispărut postarea salvată de mine prin prtsc.  S-o fi trezit sau şi-o fi  adus aminte că toate celelalte nume nu erau ale lui? Sau omul era subtil şi-a făcut o glumă, în ideea că „faza” va fi super gustată şi toţi vor râde cu hohote de regia lui originală? Victorie, domnule, eşti inegalabil. Cu asta m-ai făcut să-mi bat recordul la bună dispoziţie. Expresivitate involuntară marca Băicuş,  splendidă catastrofă! Doar că, atenţie, ţinând cont de reuşita de azi, aşteptările au crescut. Următoarea bombă trebuie să fie mai ceva…

Individ fără scrupule, spui, domnule? Păi fără scupule să fie, coane! Hai la tribunal, stimabile! Fac eu cinste la început şi dai tu pe urmă. Dacă mai ştii cum te cheamă, fireşte…

Şi, apropo de campaniile de denigrare, n-ar strica să punem mâna pe nişte înregistrări audio de la niscai cursuri/seminarii. Cred că s-ar lămuri unele aspecte (inclusiv profesionale).


Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

