uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Martie 23, 2009

Pariu

Filed under: 1 — miculftiriadi @ 9:43 pm

În urma schimbului neprincipial de replici cu Iulian Băicuş, care nu poate sau nu vrea să recunoască faptul că a dat-o-n bară, am făcut un pariu: în două luni îşi va cere public scuze pentru mizeriile debitate la adresa mea. E o provocare, dar nu-mi place preţul de matineu la care încearcă respectivul să raporteze situaţia. Tocmai de aceea, propun un joc. O chestie de fair play. O numărătoare inversă:

Ziua 60

Iulian Băicuş, recunoşti că ai minţit, dezinformat şi m-ai acuzat neîntemeiat de filiaţie securistă? Recunoşti că scandalul artificial cu aşa zisa publicare a articolului tău în Observator se datorează unei reacţii pripite şi total greşite din partea ta?

DA sau NU. E simplu şi pe înţelesul tău. Poţi citi de câte ori vrei, poţi verifica arhiva acestui blog (că de pe al tău distrugi orice, după ce faci pe grozavul), poţi răspunde scurt şi fără obligaţii. Accept scuzele dacă înţelegi ce-nseamnă acest cuvânt (chiar dacă le formulezi şi aşa: „Băi, băiatule, mi-e milă de tine, dar ai, fir-ar să fie, dreptate. Îmi cer scuze. E prea evident.”). Şi, da, ai 60 de zile să mă mai ţii pe blog (că tot n-aveam ce face, că eu nu scriu cărţi, n-am acest talent), să repet zilnic întrebarea până te vei hotărî să recunoşti că ai greşit. Am răbdare, înţeleg dacă laşi o săptămână (două, trei) să treacă, nu-s bătut în cap să nu pricep că un pic de modestie şi o ţâră de umilinţă sunt greu de afişat public. Bun, acum în cazul în care nu citeşti blogul (deşi ştiu că o faci, IP-ul se detectează, ţi-am mai spus asta), garantez că la al, nu ştiu, al zecelea? mass, cumva, după o campanie de emailuri cu „subiectul” cineva te va anunţa că ai un răspuns de dat. Aşa că, de undeva, de pe stradă, afişe, facultate, şcoală, post tv sau radio, la info ştiri sau într-un cerc de prieteni, tot vei afla şi mă bazez pe faptul că vei şi răspunde. Ce naiba, e aşa de simplu! Ca atunci când prindea profu’ de mate pe unul c-a mâncat cretă, ca să iasă din oră… Trebuie să-ţi aminteşti, chestia asta era frecventă în comunism. Şi ţipa nenea de la catedră: „Nu-i aşa, Gogule, c-ai mâncat cretă ca să pleci din oră?” Şi Gogu recunoştea, ce să facă? Doar ştia că, oricum, îi dădea drumul, să nu cadă afurisitul din picioare la ora lui. Iar până ora următoare era ditamai duminica liberă, să se tot ducă la meci cu băieţii, chit că făcea doar galerie. Ce conta? Acasă, la babaci, Gogu se dădea rotund că jucase şi-n poartă şi-n atac, dăduse două goluri, ratase un 11 metri, se ofticase la un falt şi se rugaseră şi ăia din echipa adversă de el să nu plece. Dacă-l ascultai până la capăt, ar fi inventat şi fotbalul, aşa era de prins în poveste. Poate de la creta. Ţi-aminteşti? Imposibil să nu fi fost vreun Gogu şi-n clasa ta.

Bun, deci spui că s-a-ntâmplat (poate mai faci, laşi suspans), zici ce se vede cu ochiul liber (că ochelariştii ştii cum erau văzuţi în comunism), după care fac cinste eu cu o bere (ştii, am păstrat o bancnotă de la primul meu şomaj, se-ntâmpla în 1996, a fost o distracţie să-l iau, ţi-o dăruiesc, ah, să nu uit, m-am gândit că e mai bine să fiu şomer la 19 ani decât s-ajung după 40, tre’ să fie nasol să ajungi şomer după o anumită vârstă, când ţi-ai tăiat craca de sub picioare şi toată lumea te ia de păcălici, aşa că am preferat vârste intermediare, dar tu n-ai de unde să ştii chestiile astea cu şomajul, nu cred c-ai avut parte, nu-ţi doresc, dar viaţa e plină de surprize, nu le neglija, poţi fi şomer şi cu buzunarele doldora de bani, nu te-ntreabă nimeni nimic şi faci ce vrei toată ziua).  Apoi te duci la treaba matale şi eu îmi văd de ale mele. Ce zici? Ai sau n-ai? Timp, se-nţelege.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

