uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Iunie 29, 2009

„Petrescu”

Filed under: 1 — miculftiriadi @ 7:03 am

După SUA 94, mi s-a luat de echipa naţională. Sigur că am văzut cam toate meciurile mari de după, dar în noaptea înfrângerii cu Suedia, s-a terminat ceva. Eram şase liceeni pe balcon, la etajul 9, făcând semne către mulţimea care începea să se strângă spre centrul Buzăului. Ultimele minute ale reprizei de prelungiri nu ne mai ţineau în faţa televizorului. Ne îmbrăţişam ca proştii, săream în sus de bucurie. „Piaţa Daciei” scria pe noi! Răducioiu făcuse 2-1 şi, deşi nu exista regula golului de aur, credeam că nimic nu se mai putea întâmpla. EROARE. Din casă s-a auzit un ţipăt. Mama a început să plângă, ea care  se uita la meciuri ca să se bucure de bucuria noastră. Prunea ne-ngropase. Din momentul acela am ştiut că se terminase. Nici n-am mai coborât în stradă, mulţi n-au rezistat tensiunii şi au ieşit în faţa blocului, ca după cutremur. Am rămas cu ai mei în casă, în timp ce Tase şi Gheo urlau pe rând de jos, să afle scorul. A ieşit prost, v-aduceţi aminte.

Astăzi, la ani distanţă de când m-am detaşat de „fenomenul” fotbalului românesc, aflu că Prunea e un mare corupt, iar Popescu are dosar de colaborator în arhivele CNSAS.

Sigur că-n ultimii ani am înţeles că diferenţa dintre fotbalistul din iarbă şi omul din afara terenului e uriaşă. Hagi (de aur) e doar un exemplu. Sigur că m-am mirat că vreme îndelungată i-am iubit şi  aproape idolatrizat pe mulţi sportivi, uitând că-n afara magiei balonului sunt nişte infractori (vezi Lupu), incapabili să facă o declaraţie de presă (Iovan), să-şi recunoască limitele (Piţurcă) sau profitori ai gloriei sistemului (cazul Ghetelor de aur umflate).

Doar Petrescu şi Belodedici (culmea, cei care au ratat penalty-urile din 94) au rămas din top 5-ul personal al „generaţiei de aur” încă neatinşi de suspiciuni.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

