uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

August 18, 2009

interviurile generaţiei 2000 (şi nu numai)

Filed under: 1 — miculftiriadi @ 7:55 am

De principiu:

INTERVIUL e văzut ca un personal auxiliar în literatură. Joacă un rol aparent secundar, de culoare.

INTERVIUL a devenit pentru orice publicaţie cea mai facilă formă de promovare a unui autor. Iată de ce este peste tot, practicat la grămadă, de oricine. un cristian, 2009

INTERVIUL e ca un colac de salvare. Pare mai uşor să pui întrebări, decât să răspunzi. PARE.

INTERVIUL îţi dă siguranţa că, cel puţin, nu pierzi vremea. Este imposibil să nu descoperi ceva fascinant la un autor. Ca să nu mai spun că fiecare are câte-o poveste în traistă.

INTERVIUL are, contrar aşteptărilor, tehnici şi “mărci” specifice. Merită studiate. (Merg pe mâna „clasicilor”: Mihail Vakulovski, Răzvan Ţupa, Ovidiu Şimonca, Marius Chivu, Ana Chiriţoiu-Gruia Dragomir, Andra Rotaru, Eugen Istodor, Elena Vlădăreanu, Svetlana Cârstean sau, într-o altă zonă, dincolo de excelentele interviuri sportive cu care aş putea umple pagina, George Arion. Ştiu, veţi spune că am omis din listă autorul care şi-a propus toate interviurile posibile. Cred  că interviurile la kilogram sunt de evitat, iar obiectivele irelevante).

Cred că cea mai bună formă de INTERVIU este un chestionar percutant. A repeta întrebările nu înseamnă a nu avea întrebări.

Nu mă interesează întrebările deştepte. Mă preocupă un INTERVIU care deşteaptă ceva în cel intervievat.

Ia-ţi singur un INTERVIU şi-o să vezi că nu e aşa de uşor precum pare.

Cred că sunt la început cu INTERVIURILE. Peste un an sper să-mi dau seama că am progresat, altfel n-are sens să merg  înainte.

Nu-mi plac interviurile la normă. Dacă nu-mi place un autor nu-i solicit un interviu doar pentru a completa tabloul.

INTERVIUL e mai mult decât literatură. Şi asta mă interesează.

Blogul de interviuri se actualizează la fiecare 9, 19 şi 29 ale lunii.

Proiect dedicat lui Iosif Sava, ale cărui interviuri le-am urmărit cu sufletul la gură şi le-am înregistrat la primul meu reportofon în cei mai confuzi ani ai vieţii.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

