uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Martie 12, 2010

BLoG – o propunere

Filed under: 1 — miculftiriadi @ 10:18 pm

Cum nu mă interesează trofeele fără competiţie reală (cu o concurenţă serioasă, nu contrafăcută), n-am urmărit datele RoBlogfestului. Am văzut câştigătorii anuali (la noi ca la nimeni, amatorii câştigă mereu în faţa profesioniştilor, reţeua e mai puternică decât individualităţile, ca-n politică: partidul dictează linia, nu valoarea). Aş fi fals dacă n-aş recunoaşte că anul trecut, acel loc 11 obţinut, m-a mulţumit (şi m-a făcut să zâmbesc, dacă atunci când nu vreau să particip ies pe 11…), deşi nu mă înscrisesem (cred că biblioteca de poezie merita mai mult o nominalizare, dar acestea sunt timpurile, maculatura face legea). Bun, anul acesta am făcut o gafă. Am uitat să înscriu blogul Norei Iuga la concurs. Asta e, am făcut-o. Stau să mă-ntreb dacă am greşit fundamental. Dacă merita această „concurenţă” pe alocuri „zdrobitoare”. Parcurgând lista, am găsit multe bloguri „culturale”. Pariez că şi anul acesta  autorii vor fi eclipsaţi de cititori. Dar, sigur, gafa îmi aparţine. Aş fi vrut (tare mult aş fi vrut) ca binevoitorii de anul trecut, care mi-au înscris ei ştiu de ce blogul, să citească şi altceva decât scriitoraşi de mâna a cincea şi să fi nominalizat măcar blogul Norei. Era un semn de respect faţă de ideea, încă necesară, de scriitor. Dar sistemul e sistem. Promit, totuşi, o revanşă pe măsură şi un concurs adevărat despre bloguri cu scriitori care vor rămâne în istoria literaturii, nu doar pe listele de nominalizări mai mult sau mai puţin reprezentative. Ştiu, mă supăr cam degeaba, dar nu pot să nu mă-ntreb: chiar nu se vede că e un blog adevărat blogul Norei? Ar trebui să intre automat în discuţie fie şi pentru că ne-a făcut deosebita onoare să accepte ideea de a avea un blog. Dar, se pare, mizele internautice nu ţin neapărat de valoare, ci de formalisme. Înscrieri, voturi şi lauri. La autorii adevăraţi vorbim despre cărţi. Şi-acum vin şi vă-ntreb: câţi autori adevăraţi au blog? Oare de ce aşa de puţini? Şi, la o adică, e mai bine cum a picat. Blogul Norei n-avea nevoie de concursuri şcolăreşti. E, totuşi, un blog de autor.

Vă aştept pe email propunerile pentru un concurs ok despre blogurile literare, Gala Blogosferei Literare, din care să nu lipsească nimic din ceea ce cu adevărat contează, indiferent ce credem despre autorii lor sau mai ştiu eu ce. Vor fi şi premii. Consistente. Măcar să avem lista completă a blogurilor de literatură care reprezintă ceva pentru acest moment.

Sigur, se va spune că situaţia seamănă cumva cu nominalizarile de la premiile Observator cultural. Citiţi comentariile de pe site-ul revistei şi vă veţi distra copios. Se afirmă sus şi tare că anumite cărţi TREBUIAU nominalizate, de parcă o revistă TREBUIE să facă jocurile cuiva şi numărul de nominalizări este nelimitat. Nu, situaţia nu seamănă în povestea cu blogurile cu niciun premiu literar actual tocmai pentru că RoBlogfestul pare să fie cel mai important concurs blogosferic şi aici nu juriul face nominalizările, ci blogurile se înscriu singure. Tocmai de aceea cred că e necesară o competiţie  serioasă, în care blogurile reprezentative să fie incluse nu doar prin autoînscriere (veleitari sunt peste tot), ci şi din oficiu. Adică să nu ne trezim cu poveşti de genul cel mai nu ştiu cum blog literar e câştigat de o vedetă (fie şi internautică) doar pentru că-şi scrie impresiile şcolăreşti despre cărţi zi de zi. Vă solicit, aşadar, sprijinul pentru lansarea unui concurs cât se poate de profi, în care să nu încurcăm borcanele şi să avem fotografia corectă a realităţii literare.

Gala Blogosferei Litere poate include fără probleme tot ce are mai bun blogosfera literară şi poate garanta un juriu suficient de competent şi de pregătit care să ia în discuţie blogurile literare contemporane.

Sau poate e mai bine s-o numim Blogosfera Literară într-o Gală (BLoG 2010). Primele propuneri pentru echipa organizatorică ar fi Răzvan Ţupa,  Horia Gârbea, Mihail Vakulovski şi Andra Rotaru. Juriul nu se confundă cu organizatorii, evident. Dar pentru a ne asigura că tot ce contează va intra în „categorii”, e normal să organizeze oameni care contează în blogosferă. Am şi alte propuneri, nu neapărat dintre cei cu care mă înţeleg foarte ok, dar aici nu e vorba de relaţii personale, ci de lucruri cât de cât serioase.

Voi reveni cu detalii.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

