uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Mai 7, 2010

România cea veche

Filed under: 1 — miculftiriadi @ 6:15 am

Ai stat vreodată la coadă pentru o pâine jumate? Ştii ce-nseamnă să te trezeşti la 4 dimineaţa pentru o sticlă de lapte? Ai crescut găini în cadă? Te-ai spălat cu apă caldă de două ori pe săptămână? Ştii cum e să ai 2h de televiziune pe zi? Ai învăţat constituţia la şcoală? Ai văzut cum profesorii care ţi-au predat-o au devenit, brusc, directori de şcoli? A fost un an în viaţa ta când n-ai mâncat banane? Ia gândeşte-te, poţi sta un an fără să mănânci banane? Cum o fi să ştii că mănânci o banană pe an? Vrei să continui? Vorbeşti despre comunism şi ce-ţi spun acum pare o poveste? Atunci de ce vorbeşti? De ce votezi? Ai curajul să recunoşti că n-ai pic de viziune? Că votul tău a fost dat ca să scapi de un trecut despre care n-ai habar? De ce le bagi altora pe gât incompetenţa şi mârlănia? De ce trebuie eu, cetăţean onorabil, să-ţi ascult manelele şi să-ţi suport gusturile? De ce tu să decizi pentru mine?

Se-ntâmplă ceva foarte grav. Încă nu ştiu ce. Dar se-ntâmplă să-mi pierd încrederea în posibilitatea de redresare. Să ajung la resemnarea părinţilor mei şi la planul lor de dezvoltare: peste un an o maşină de spălat, peste 10 un televizor. Despre casă nici nu poate fi vorba. Diferenţa e că mi se întâmplă mie şi asta nu por accepta. Nu pot accepta să văd că România copilăriei mele începe să prindă contur şi să mă facă să regret că n-am schimbat clasa dintr-o solidaritate ieftină. Nu pot suporta repetenţia prelungită. E ca şi cum aş merge în fiecare zi la şcoală pentru note. Şi asta mi se pare că ne face vulnerabili în fața profesorilor. Trăim pentru o notă care să ne treacă clasa. Asta nu e şcoală, domnule diriginte, îmi pare rău. Asta e o prostie. Exmatriculați-mă, dar eu nu mai pot veni la orele pe care ni le predați.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

