uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Mai 8, 2010

fotbal cu nasturi

Filed under: 1 — miculftiriadi @ 9:41 am

De regulă, la bloc, prietenii se jucau fotbal cu nasturi. O chestie plictisitoare, un cocoţat pe mese, unde stăteai în poziţii mai mult incomode. O plictiseală. Tocmai de aceea, împreună cu Cosmin, am spus că pentru noi acel joc nu reprezintă mai nimic. L-am reinventat. Şi, pentru a nu căra masa cu noi, l-am mutat pe covor, l-am dus pe carpete. Şi, mai mult, pentru că jocul nostru nu se limita la nasturi, am trecut la pietre, peniţe, melci, crete, pixuri, fasole, discuri. În scurt timp, ne-am făcut campionate, am inventat trofee, am făcut turnee, transferuri, autocare, fiecare jucător primind un nume, o biografie şi o carte de vizită. În scurt timp, fără să fiu răutăcios, jocul loc mi se părea atât de înapoiat, încât nu merita nici văzut. De ce mi-am amintit toate acestea? Pentru că, de curând, un amic m-a lăsat cu ochii-n soare pentru că vroia să iasă în lume la „jocu cu nasturi”. Ca şi acum 20 de ani, am preferat să inventez un joc decât să joc la masa tradiţională a plictiselii prelungite. Îmi pare rău că nu s-a înţeles asta şi-mi pare şi mai rău că voi avea şi de această dată dreptate. Jocul cu nasturi, indiferent de masa pe care-l va juca, va fi la fel de neinteresant. Probabil se va bucura de galerie şi de un campionat între blocuri, dar nu va avea satisfacţia de a juca, în postura de nasture, cu pietrele, cretele, melcii şi  peniţele. Promisiunea mea tocmai asta fiind: jocul să fie memorabil, nu doar trecut pe lista jocurilor din copilărie. Acel: „Fotbal cu nasturi? L-am jucat şi eu!” Nu cred, prietene, tu ai jucat şi vei juca doar fotbal cu nasturi, nu şi cu pietre, melci, crete şi, mai ales, peniţe.

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

