uncristian / Literatura ca un hobby? Da, dom'le!

Iunie 19, 2010

interviul cu Ion Cucu din Observator cultural

Filed under: Ion Cucu — miculftiriadi @ 9:12 am

Aţi fost şi sînteţi de atîta vreme printre scriitori. Ce regrete aveţi?

Am fost prieten cu mulţi scriitori. Mulţi m-au invitat la ei acasă, alţii m-au vizitat în „Bîrlog“. Cu ideea de scriitor am o problemă. După 1990, Uniunea s-a umplut ca un intestin gros, s-a îndesat cît s-a putut. Înainte era o sfinţenie intrarea în Uniune. Intrarea ca membru era o zi specială. Veneau toţi scriitorii importanţi să-l felicite pe noul membru. Exista o selecţie, meseria de scriitor conta.

La un moment dat, am greşit foarte tare, cu obiceiul de a pune cîte-o cruce în fototeca mea, care este imensă. Le făceam o cruciuliţă celor care dispăreau. Undeva pe plicuri. Şi la un moment dat se umpluseră de cruci. Atunci am avut o criză existenţială. Am schimbat toate plicurile într-o noapte. Am îngropat acel cimitir.

Aţi depăşit borna de 50 de ani de cînd fotografiaţi scriitori.

În 50 de ani am fost fotograf la 10 preşedinţi. Fără să fac politica vreunui grup. N-am nimic de reproşat nici unui preşedinte în comportamentul faţă de mine. Mi s-a dat ce-am meritat şi m-am străduit să merit aprecierile lor şi faptul că astăzi pot să afirm că am creat o istorie a literaturii române.

interviul aici

(fragmente din volumul care apare în toamnă)

Lasă un comentariu »

Niciun comentariu până acum.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

